Sentuh n Pergi…

Awal Ogos lepas, ada pengumuman pasal 20% rebat tol pengguna Sentuh n Pergi bagi semua lebuhraya. Memandangkan sy memang peminat setia lebuhraya kat Malaysia ni, memang cantik sangat kan? Rasa2 macam lepas je 80 kali guna tol setiap bulan…

Nak semak transaksi kad ni senang jer @ privilege.touchngo.com.my

First time user, kena register dulu. Perlukan no siri kad dan no IC. Lepas tu, klik sana, klik sini dah boleh tau sama ada kita layak atau tak.

Sebelum ni ada summary page yang tunjukkan jumlah transaksi setiap bulan dan jumlah tol yang dibayar. Tp bila sy masuk semalam, dah tak ada lak. Worry not, we can still check whether we are eligible or not on the site. Cuma page tu akan paparkan kita layak atau tidak jer. But still, it’s easy peasy!

Lor, lepas check sy ingatkan dah lepas. Rupanya salah kira la. Diaorang bukannya kira everytime kita sentuh kad tu. Rupanya masa kita bayar jer, wakaka. Melepas 20% . Paling banyak pun ada la cecah 73 kali guna. Tak lepaih pun…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s