Good User Experience…

Cuti-cuti 1Malaysia selama 4 hari bermula hari ini. Tapi yang bestnya, pepagi lagi sy dah ke opis @ TIMA. Nak kena submit kertas R & D untuk semakan peruntukan kos. My upcoming project; kalau lulus ni, memang mantap bro…

Pukul 9:00 pg sy dah ada di Shah Alam balik @ Taman Sri Muda. Nak servis Ms MyVi tu.

Lama  betoi sy tak datang servis center Perodua ni. Last sekali 2004, masa zaman KAU 3660 dulu.

Bagus2, pagi ni kereta tak banyak lagi. Ada la dalam 5 – 6 bijik. Tp sy terperasan BMW 5 series satu, parking baik punya kat kedai tu. Issh, takkan beemer datang servis sini. Musti tokey punya. Ingatkan tokey pakai Perodua Limosin 😀 ….

Sy terus parking kereta dan masuk bhgn reception.

Fuhhh, canggih sekarang. Nampak kelas deko kat dalamnya. Ada coffee machine lagi. Lengkap tv/sofa/wi-fi/newspapers. Kalau kena tunggu 3 jam pun sanggup cam gini.

Baru je langkah masuk 5 tapak,

“En nak servis kereta?’

“Errr, yes2,” terkujat sekejap pasal kena ambush.

“Sila duduk di sini En.”

CS Perodua tu minta buku dan kunci kereta. Dia suruh tunggu kejap sementara dia gi check mileage etc. Pas tu dia masuk balik dan bincang benda2 apa yang kena tukar dan apa yang tak perlu. Jelas, sejelas-jelasnya…

“Last servis ada tukar gear oil tak?”

“Errr, boleh tak refer to resit yang lepas?” Hehehe, kalau tanya pasal komputer tau la skit :D…

After a few mins, the very the polite CS totalled up the amount and informed me the final figure. “Okay, still within the budget…”

“En tunggu dalam sejam yer. Dah siap nanti, sy panggil En.” It was around 9:15 am back then.

Kebetulan ada The Star ngan Berita Harian atas meja. Sambil pekena kopi, memang layan aaa pagi Isnin cam gini. Kena aircond lak tu, pergh. Tengah best dok membaca kejayaan gemilang The Reds membelasah Wolves 2 – 0,

“En, kereta En dah siap.”

“Eh, kata tadi sejam? Ini baru 40 minit. Baguih betul korang ni. Under promised, over delivered.”

Punyalah puas hati dengan servis yg diberikan, rilek jer masa nak bayar bil tu. Nak sign resit pun tak pikiaq panjang. Ni baru kata Good User Experience. I like! Dari mula sampai habis, mantap!

Advertisements

2 responses to “Good User Experience…

  1. pusat servis kat mana ek?

    • Seksyen 25, Taman Sri Muda, SA. Memang 1Malaysia abis servis center ni. Tokey Chinese, CS Malay n Indian, Mechanic all three races joining hand together 😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s