B dan A …

“Adik dapat mark untuk Art hari ini…”

“Adik dapat apa?”

“Mula2 B, lepas tu Cikgu bagi A.”

“??? Macam mana pula?”

“Hari tu masa adik lukis, Cikgu kata lukisan Adik cantik. Tapi dapat B pula.”

“Adik pun cakap yang Cikgu kata  hari tu lukisan adik lukis cantik.”

“Terus Cikgu tukar B jadi A.”

Pengsan Abahnya. Masa darjah 1 dulu, manalah aku berani nak remind Cikgu cam gini. Amik paper, duduk2 senyap2 je pastu…

Errrr, ada bakat jadi negotiator kanak2 Ribena yg sorang ni, huhu…

2 responses to “B dan A …

  1. Salam Khairil,

    Tu la kan, budak2 zaman skarang beza amat dgn kita dulu2.

    Anyway, dapat sambung phd kat mana? bila mulanya? Salam pada si penulis novel🙂

    • W’salam DeLinn,

      Correct sekali. Bebudak sekarang berani semacam jer.

      Btw, ttg niat nak sambung belajar tu, masih lagi niat, huhu. Belum submit borang lagi pun – deadline 15/5. Skrg tgh pulun nak siapkan research proposal dulu. 60% recycle balik yang tahun lepas. Insya Allah, kalau ada rezeki, mmg cadang nak sambung tahun depan. Doa2kan yer🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s